صباح الخير

10 أبريل

ر
لان ديما الصبح جايب معاة يوم جديد يمكن يكون مغاير لليوم للسابق ، من الايام اللى بتتراكم فيها احبطاتنا وفشلنا الذريع فى الصراع مع دى الحياة والمجتمع والاخر اللى هو الجحيم ، صباح الخير لان الامل لسة جوانا فى يوم جديد وصباح جديد ننسى فيه متاعبنا ونلتقى بناس جديدة تلملم دى المتاعب وتشاركنا وتغدغ مشاعرنا فنحس اننا بشر وان لانسان جوانا لسة ممتش لساة حى وصادق كل سنة وانتم طيبين ر فاق واصدقاء وزملاء
وكل من احببت
وكل من لم استطيع ان احتمل حبهم
وكل من لم استطع ان احبهم

اما صادفت صحاب و ما صاحبتهمش
و كاسات خمور و شراب و ما شربتهمش
أندم علي الفرص اللي انا سبتهم
و الا علي الفرص اللي ما سبتهمش
عجبي

أنا شاب لكن عمري ألف عام
وحيد لكن بين ضلوعي زحام
خايف و لكن خوفي مني أنا
أخرس و لكن قلبي مليان كلام
عجبي

عجبتني كلمة من كلام الورق
النور شرق من بين حروفها و برق
حبيت أشيلها ف قلبي .. قالت حرام
ده أنا كل قلب دخلت فيه اتحرق
عجبي !!!

يا ميت ندامه ع القلوب الخـــــــــــلا
لا محبة فيها و لا كراهـــــــــــه ولا
حتي يا قلبي الحزن ما عادش فيـــــك
معلهش .. لك يوم برضه راح تتملا
عجبي !!

مش تبع مخلوق يا سيدنا البية
انا حر فى اللى يقول ضميرى علية
وان كنت تحكم جو ملكوتك

الشارع الواسع فاتحلى ادية

اترك رد

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

اللجنة الوطنية للتصدى للعنف الطائفى

لا للطائفية .......نعم للدولة المدنية

